Drobnica morska chiny

Transport drobnicy z chin
Sierpień 24, 2018
Transport koleją z Chin
Sierpień 24, 2018

Drobnica morska chiny

Kontenery na morzu

Tak, jak drobnica przewożona koleją, tak samo może być ona transportowana przy użyciu statków. A taki transport jest nazywany frachtem. Na jeden statek umieszczane są dziesiątki kontenerów, a w nich sporo palet z dobrze zabezpieczonymi ładunkami. Wśród nich znaleźć można także tak zwaną drobnicę, która mieści się na 28 metrach sześciennych. Takie, małe ładunki pozwalają na spore oszczędności, czyli znaczne obniżenie kosztów importu, co ma jak wiadomo przełożenie na cenę końcową poszczególnych sztuk towaru.

Próbka nie do sprzedaży

To ciekawa opcja, która może być przydatna, kiedy przypadkiem nasza, mała bądź co bądź przesyłka zatrzymana zostanie w urzędzie celnym. Bo jak wiadomo, od importu pobierany jest podatek, zwłaszcza kiedy wartość towaru ma znaczną wartość. W przypadku działalności handlowej, także importu drobnicy, może się okazać konieczne zapłacenie go. Co innego, jeśli przesyłka ma charakter prywatny, a jej wartość rynkowa nie przekracza 200 dolarów. Na dłuższą metę, nie jest wskazane częste powtarzanie, tego procederu, bo za niepłacenie podatków, jak wiadomo grożą, także w Polsce surowe kary finansowe.

Gdy drobnica zostanie zatrzymana

Kiedy zdarzy się coś takiego, że drobnica zostanie zatrzymana w porcie, albo innym miejscu w czasie transportu, bo na przykład będzie coś niejasne dla urzędników z Urzędu Celnego, może się to wiązać z dodatkowymi kosztami, ale nie ma co panikować. Zazwyczaj problemem są niedopełnione formalności, albo brak jakiegoś dokumentu, czy informacji w liście przewozowym, który jak wiadomo dołączany jest do każdej przesyłki. W takim liście, znajdują się zazwyczaj wszelkie dane dotyczące zawartości paczki, a między innymi także takie informacje, jak jej zawartość, czy ogólna wartość całej palety, czy kontenera.

Odpowiednio wyposażone statki

Do transportu kontenerów, stosuje się jedynie odpowiednio wyposażone statki, takie na których możliwy jest transport kontenerów. Chodzi o to, że muszą one mieć odpowiednio duży tonaż, aby mogło się ich sporo zmieścić. Warto także wspomnieć, że są to zazwyczaj statki typowo transportowe, z uwagi na specyfikę działań, mających na celu załadunek i rozładunek kontenerów, który bywa dość niebezpieczny. Do ich przenoszenia z lądu na morze i na odwrót, stosuje się dźwigi, a także ramiona odpowiednich pojazdów. Muszą one mieć także określony udźwig, większy niż waga, danego kontenera. Dodatkowym wyposażaniem na tego typu statkach, jest jak się okazuje specjalne mocowanie. To nie są zwykłe liny okrętowe, ale bardziej stalowe liny, odpowiednie haki, a także inne elementy, zapobiegające możliwości przesuwania się kontenerów w czasie transportu. Jak wiadomo, na morzu fale sprawiają, że statkiem stale kołysze, raz mocniej, raz słabiej. A niektóre towary muszą zostać dowiezione w całości, a także sprawnie technicznie. Także przedmioty z elementami szklanymi oraz elektroniką, są zazwyczaj narażone na różnego typu uszkodzenia. Także takie oznaczenia, jak "nie rzucać" czy "uwaga szkło" są umieszczane na listach przewozowych, dla danego kontenera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *